Det är kört

Jag försöker verkligen hitta på något annat att blogga om än min lilla hund och mina balkongtomater.
 
Och det ligger faktiskt en del inlägg i mitt utkast som handlar om diverse heta ämnen (som till exempel medias överdrivna rapportering av folk som har lite feber och kanske eventuellt men troligen inte har ebola, om rasism, om livsmedelsverket och om andra för mig obegripligt dumma företeelser).
 
För det är ju knappast så att jag saknar åsikter om all idioti här i världen.
 
Det är bara det att när jag skriver om aktuella ämnen är jag oftast så himla förbannad och uttrycker mig på ett sätt som skulle få vilken näthatare som helst att vakna. Kanske skulle vara kul på sitt sätt, men jag måste erkänna att jag sällan är på humör för att bli näthatad.
 
Så...som sagt, det är kört... jag fortsätter med mitt oskyldiga hundbloggande. Varvat med ett och annat banalt inlägg om tomater. Ibland båda på en gång.
 
 
Kört är det även för denna planta.
 
 
Dock finns hoppet kvar för dessa som en efter en mognar inne i värmen.
 
 
 Och ute i kylan får lilla hunden äntligen användning för nya regnjackan.

Kommentarer
Postat av: BP

Tycker dina inlägg är bra som dom är. Med din speciella humor och dina härliga bilder som jag skulle kunna dö för;-)
Av ett rent misstag har jag en endaste gång skrivit något "politiskt inte korrekt" om tiggare. Kan väl säga som så att jag inte gör om det. Var dessutom dumt nog att kommentera hos en bloggare vad jag tycker om överdriven feminism. Det gör jag inte om heller.
Bäst att vi håller oss till våra vardagliga och roliga inlägg. Dom är ju roligare att skriva också tycker jag:-)

Svar: Tack detsamma! :)

Jag orkar inte ge mig in i några heta debatter, inte just nu i alla fall. Men är glad att andra vill och orkar och håller gärna med i en kommentar om jag tycker någon skrivit något bra.
Hörni!

2014-10-22 @ 12:09:02
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Svorskan

Jag älskar dina inlägg precis som de är, men nu gjorde du mig väldigt nyfiken. Kan du inte mejla mig några av dina icke-publicerade inlägg? Bara till mig? :D :D :D

Okej, jag lade in några smileysar där, men jag menar det. Jättenyfiken är jag. Vill gärna se och höra din vrede eller frustration eller vad som. Jag lovar att inte näthata dig sen. Inte hata dig annars heller. :D

Svar: Hahaha, njaaaee, jag vågar nog inte. ;D Fast jag är nästan säker på att du håller med om det mesta om jag känner dig rätt. Och rätt som det är kanske jag publicerar alltihop i en enda lång rad (och flyr landet). ;D
Hörni!

2014-10-22 @ 14:15:33
URL: http://svorskan.se
Postat av: Patrik

Kan du inte publicera och stänga av kommentarerna då? :) Fast det är ju rätt ok att läsa om tomat och hund också. Funderar på att skaffa en hamster så jag har något att skriva om…

Svar: Funderade på det ett tag, men strunt samma, jag kom fram till att det är roligare att blogga om fullständiga meningslösheter. :D
Hörni!

2014-10-22 @ 15:16:08
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Ama de casa

Åh! En kryptomatplanta! Mycket sällsynta, tror jag... ;-)

Jag fick en strid en gång i min blogg. Minns inte alls vad det handlade om. Sen dess skriver jag bara trams. Ingen som ids strida om det :-)

Svar: Trams är bra, fram för mer trams i världen! :)
Hörni!

2014-10-22 @ 17:14:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Susan

Jag tycker du har en trevlig mix på din blogg! Hund o tomater är inte alls fel! Jag tror absolut dina tomater mognar. Mina gula stenhårda har äntligen mognat efter 1 månad inne.

Kraaam

2014-10-22 @ 19:57:18
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: Decdia

Jag har varken hund eller tomatplantor så jag har för tillfället en liten kris om vad jag ska blogga om... Tips?

Svar: Skaffa hund! :)

Kom faktiskt på en sak, skriv om bokvikning! Jag har sprungit på länkar till mitt bokvikarinlägg i både facebookgrupper och andra forum. :)
Hörni!

2014-10-22 @ 19:59:41
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Nja... jag har gjort EN bokvikning (som inte var helt lyckad ens) så jag tror inte att jag kan skriva fler inlägg om ämnet just nu. ;)

(fast jag funderar på att göra en steg för steg beskrivning av att vika bokstäver till mormor... det är bara det att det är mååånga steg)

2014-10-22 @ 21:32:23
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0