I måndags

När vi vaknade i måndags hade det blivit vinter igen.
 
 
Elsa älskar snö så hon var lycklig när vi gick vår vanliga morgonpromenad längs Fyrisån.
 
 
Bron där vi ofta stannar och tar en bild.
 
 
Ett par timmar senare samma dag hittades en kropp i vattnet längs vår promenadväg.
 
Ni har kanske läst om den 19-årige pojke som varit försvunnen i Uppsala sedan nyår.
Vi har sedan dess sett hur de draggat i ån, gått skallgång och sökt via luften med skärmflyg.
Varje dag när jag gått med Elsa längs ån har jag tänkt på den saknade pojken och hans anhöriga.
Och vi har nästan dagligen tagit oss ner genom snåren till vattnet och tittat lite extra noga, ifall att.
 
Men aldrig hade jag väl kunnat tro att pojkens kropp faktiskt till slut skulle hittas just där vi letat..

Kommentarer
Postat av: moi

Fy vad hemskt alltihop!
Men ni ska nog vara tacksamma över att det
inte var ni som hittade honom....
Kram

Svar: Ja så fruktansvärt sorgligt. :(
Visst är jag tacksam att jag inte var den som hittade honom.. men skakad av att vi var så nära. Han syntes inte från land, hittades från båt nära stranden.
Hörni!

2014-03-21 @ 07:56:46
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Svorskan

Usch! Jag ryser! Vilken otäck känsla det måste ha gett.

Svar: Ja, det gjorde det verkligen. Men framför allt lider jag med hans anhöriga.
Hörni!

2014-03-21 @ 07:58:14
URL: http://svorskan.se
Postat av: BP

Det där är läbbigt och fruktansvärt sorgligt. Ärligt talat så är jag glad att inte ni upptäckte pojken.

Svar: Ja fruktansvärt sorgligt, så tragiskt. Tror ingen kan föreställa sig hur de anhöriga har haft det/har det.
Hörni!

2014-03-21 @ 08:46:17
Postat av: Ama de casa

Fy tusan... Så tragiskt och läskigt. Skönt att ni slapp göra fyndet ändå.

Svar: Väldigt tragiskt. :(

Ja absolut, ingen vill väl hitta en drunknad kropp, men samtidigt är det hemskt att det tog sån tid innan han hittades.
Hörni!

2014-03-21 @ 08:59:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Men fy vad läskigt! Vet ni hur han hamnade där?

Svar: Nej, ingen aning, men inget brott misstänks vad jag förstår.
Hörni!

2014-03-21 @ 10:26:07
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Såg i mammas blogg, du får berätta mer om din hudkräm!

Svar: Jag tar en burk Kung Markattas ekologiska kokosolja, två-tre msk MSM (organiskt svavel, antiinflammatoriskt, finns på hälsokost), lika mycket kolloidalt silver (svamp- virus- och bakteriedödande, finns på vissa hälsokost, annars att skicka efter). Mortla MSM fint (eller behåll som det är om du vill ha peeling). Blanda allt, vispa fluffigt med elvisp. Går att använda till hela kroppen, läker sår och mjukar upp huden på nolltid. Väldigt drygt också.
Hörni!

2014-03-21 @ 10:56:04
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Spännande! Hur länge håller det sen?

Svar: Vet inte, man kan förvara en del av det i kylen och ha en liten burk i badrumsskåpet om man vill. Men jag har haft en stor burk i badrummet i flera månader utan problem.
Hörni!

2014-03-21 @ 14:30:55
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0