Att flyta och bli knådad

 
Äntligen har jag utnyttjat mitt presentkort på floating och massage som jag fick för över ett år sedan.
Tjejen som tog emot mig var supertrevlig, så det började bra. Massage brukar ju vara helt underbart, och det var det också.
Men, det gjorde så inihelvete ont ibland! Min rygg och nacke är tydligen full av hårda knutar och spända muskler och det knakade i stort sett hela tiden medan hon knådade.
Nu har jag sprägande huvudvärk och ännu ondare i nacken än innan, men jag antar att det hör till.. En behandling är ingen behandling, man måste göra fler för att det ska hjälpa.
 
 
 
Sedan var det dags att krypa ner i saltvattnet och flyta i fyrtiofem minuter. Och jodå, det var också en ganska trevlig upplevelse. Men jag hade svårt att slappna av, precis som de flesta har första gången. Vattnet skulle vara 37 grader, vet ej om det verkligen var det men jag hade i alla fall velat ha det lite varmare än det var. Det droppade saltvatten i mitt ena öga. Det sved på några små sår. Småsaker som irriterade lite.
 
Dessutom var det inte direkt mysigt där. Ingen katastrof, men lite mer härlig, fräsch spakänsla skulle i alla fall jag själv försöka skapa om jag drev ett sånt ställe där folk betalar dyra pengar för att få en skön stund. 
 
 
 
Kommer jag göra det igen då? Massage vill jag självklart ha fler gånger, vem vill inte det, men floating.. Det var en häftig upplevelse och jättekul att prova på, men njaee.. nej. Djupavslappning får jag enklare, billigare och enormt mycket mer effektivt genom att lägga mig en stund på spikmattan här hemma.

Kommentarer
Postat av: LiLo

Ser lite rymdskeppsliknande ut, jag tror jag också skulle ha svårt att slappna av.
Ska på massage på fredag, har fått samma av samma person förut och det var ljuvligt, fast det gjorde lite lite ont!

Svar: Lite ont ska det göra. Skönt ont. :)
Hörni!

2013-02-26 @ 14:13:15
URL: http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se
Postat av: Diana

Jag har testat massage en gång. Den första tiden gjorde det riktigt apont, sen precis när jag skulle säga att jag inte fixade mer så blev det skönt. Jag gissar, precis som du, att det gör mindre ont när alla knutar är upplösta.
Floating är nog inte min grej, hade blivit kissnödig direkt och bara tänkt på det. Men det måste ha varit häftigt att ha testat det?
Synd att upplevelsen inte blev på trevligt. Ett spa ska vara fräscht, ha ljus och dofta nåt spännande (inte kanelbullar).

Svar: Jag blev kissnödig. :)
Hörni!

2013-02-26 @ 14:53:19
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Kari Katralen

Vilken jävla present! Mohahaha! Nää, nu skall jag inte vara sån. Synd att du inte upplevde det som behagligt och avkopplande. Jag har varit på behandlingar också där jag precis som du reagerar på att de inte gör mer för att det skall bli en spa-känsla över det hela.

Två dagar kvar med medicin till Elsa! Nu håller jag räkningen! ;)

Svar: Hahaha, nää det var en bra present och kul att testa. Och massagen behövdes. :)
Japp, två dagar till. Tre med idag, hon får det på kvällen. :)
Hörni!

2013-02-26 @ 15:07:40
URL: http://svorskan.blogg.se/
Postat av: Robert

Verkar vara lite cellskräcks-varning på de där flytmojängerna. :P

Svar: Ja, men man kan ha dem lite öppna om man vill. :)
Hörni!

2013-02-26 @ 16:16:57
Postat av: BP

Ja den där äggkoppen i sista bilden ser ut som en toa modelL XXL;-)
Man ska visst dricka massvis med vatten efter en massage för att undvika huvudvärk.

2013-02-26 @ 17:23:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Diana

Haha, inte behagligt alls ju! :)

2013-02-26 @ 17:26:21
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: moi

Massage har jag faktiskt bara gjort en gång och hade ont i två veckor efteråt (inkl lite överdrift). Men jag vet att jag skulle må bra av det då och då.
Floating skulle jag inte klara, precis som jag aldrig har klarat av "klämmen" i ett solarium.

Svar: Jag tror egentligen att träning är mer effektivt, men det är väldigt skönt med massage (när man inte har ryggen full av knutar).
Den var rätt rymlig den där vattentanken så jag fick inga klaustrofobiska känslor i den.
Hörni!

2013-02-26 @ 17:31:18
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag gillar inte att bli masserad. Det både killar och gör ont. Kanske därför jag är stel som en pinne?
:-)

2013-02-26 @ 19:46:13
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Malin

Massage låter som en trevlig present! Hoppas huvudvärken börjar ge med sig nu. Det där med floating verkar vara en kul grej att ha testat.

Svar: Ja, massage är underbart och välbehövligt. Huvudvärken är borta nu med hjälp av en Ipren. Jättekul var det att testa floating, det tycker jag verkligen.
Hörni!

2013-02-26 @ 20:43:39
URL: http://dahlian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0