Utmanad av Ellis

Jag fick en utmaning av Ellis. En lång utmaning. Jättelång. Nu har jag varnat er. Läs om ni orkar.

Vilken svordom använder du mest?
Jag vet inte riktigt men jag tror jävlar. Inte när det är barn i närheten, det har jag inpräntat sedan många år eftersom jag jobbat med barn.

Äger du en iPod?
Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Fem om jag jobbar. Just nu inte alls och jag sover till nio-tiden nästan varje dag.

Hur många resväskor äger du?
Vi har två stora och en liten tror jag.

Använder du flip-flops?
Ja, på sommaren nästan jämt.

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA Kvantum för det mesta. 

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Japp

Vilken var den senaste filmen du såg?
Liftarens guide till galaxen. Jag har sett den förut och älskar den. Annars tycker jag ofta att det bara är jobbigt att se på film. Jag har inte tålamod, det tar för lång tid, det är segt och jobbigt att vara stilla så länge. Jag behöver många reklampauser i så fall.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Inte vilken barnfamilj som helst, men jag vet en barnfamilj jag jättegärna umgås med. Lilla Mus familj. Min egen familj också, men vi är ingen barnfamilj längre. Och jag vet en vän jag jättegärna vill umgås med, Egoinas mamma.   

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Lägenheter åt alla i familjen som behöver. Särskilt en i Uppsala åt Lilla Mu och hennes föräldrar. Och resor till alla! Jag räknar med att vi vunnit extremt mycket.
 
Har någon någonsin kallat dig lat?
Troligen mina föräldrar. När jag var tonåring.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, bara två gånger på sjukhuset och då fick jag hallucinationer, så...aldrig mer!!!

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Har jag en CD-spelare?

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Inte vet väl jag heller! Det finns många bra, jag har aldrig någon världens bästa-favorit.

Vad åt du till middag senast?
Kycklingsallad. Okej då, egentligen var det i förrgår, igår åt jag fryst pizza, men det kan jag inte skriva utan att skämmas.

Använder du huvtröjor?
Jag har två, så ja ibland.

Kan du vissla?
Jaaa!

Vem var den senaste som ringde dig?
Den som senast ringde hit var min son, men det var inte jag som svarade. Den senaste jag pratade med i telefon är Mudottern.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Barnkarusellen. Den som går jättesakta. Så man slipper må illa och bli rädd. Det är den enda jag kan tänka mig att åka. Alla andra får skylla sig själva.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det gör folk säkert, men jag bryr mig inte det minsta. Det är deras problem.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja det gjorde jag gärna. Men jag är så gammal att jag fick vänta till julafton. Men i mellanstadiet hade vi världens bästa lärare som visade tecknad film ibland.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Ganska stort. Det finns nästan allt vi behöver där.

Hur många syskon har du?
En bror som är två år yngre.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men Dirty Dancing kan jag nog bäst i så fall. Och Grease kan jag låtarna till Och Mamma Mia kan jag definitivt alla låtar till eftersom jag varit Abba-galen.
 
Äger du några band t-shirts?
Nej. Jag har haft en med Prince på. Efter en konsert för länge,länge sedan.

När flög du senast?
I somras. Hem från New York.

Läser du för skojs skull?
Ja det gör jag verkligen. Bloggar, tidningar, böcker.
 
Diskar du din egen disk?
Nej, det gör diskmaskinen. Tack och lov!

Har du gråtit offentligt?
Det tror jag nog, men jag minns inte när.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Inte alltid, men när det är något som intresserar mig.
 
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Aldrig i livet!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, inte borde, men det är trevligt att bli bjuden såklart.

Kan du kasta macka?
Jag tror det, men antagligen inte särskilt bra.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej. Varför fråga om just Jamaica? Jag har varit på många andra ställen för sjutton!

Vad har du med dig in på bion?
Stoppande medel. Sist jag var på bio fick jag ta två och uppsöka toalett en gång. Så jag går helst inte på bio.

Vem var din favoritlärare och varför?
Min mellanstadielärare, Per-Olof. Han var inte som andra lärare. Han var en kompis som alla hade respekt för. Dessutom var han trollkarl och trollade bl.a fram kaninungar ur en hatt. Och min bildlärare i gymnasiet. Han berömde och uppmuntrade mig och sa att jag var bäst.

Vad har du för väder?
Sol och -10 grader.

Har du en blogg?
Ja! Vet ni väl!!!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Bild

Gillar du att flyga?
Ja, men jag är otroligt rädd. Det är skräckblandad förtjusning och jag är så nervös innan och räknar kallt med att inte överleva.
 
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor

När sov du senast på golvet?
Jag minns inte att jag gjort det en enda gång, utom på en madrass när jag sovit över hos någon. Jag har nog lyckats släpa mig till en säng innan jag däckat. (en gång sov jag i en buske, men det var ju inte det frågan gällde) 

Om du har körkort, när fick/tog du det?
Jag har inget och kommer aldrig att ta heller. Slutdiskuterat!

Vilken är din favoritdrink?
Vet inte, men jag tycker om de flesta jag druckit.

Gillar du din boende-situation?
Jag älskar vår lägenhet. Jag trivs alltid där jag bor.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst sju timmar, men gärna mer. Jag kan sova mindre och ändå fungera också, men inte under en längre tid.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja. Det är skitjobbigt att sitta i soffan och blogga hela dagarna!

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja, i åttan och nian. Min mamma sa till läraren på ett "kvartssamtal" att det inte var mer än rätt, så överdrivet snäll som jag alltid varit. (hon är själv lärare)

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin. Banan också.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, inte det minsta.
 
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
48 har jag för mig.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, när det gäller mig själv. Jag är inte jättenoga med meningsbyggnad i bloggen. Där tycker jag man får skriva lite som man vill, för det blir mer personligt då.

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, men jag tror inte på några lustiga rymdmänniskor som har varit på vår jord och gjort experiment på oss jordbor. Det kommer jag inte att tro på förrän jag ser det med egna ögon.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Säkert någon politiker, men jag orkar inte tänka på det nu. Jag orkar inte vara arg.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Gud finns inte. Tror jag. Men jag respekterar alla som har en Gudstro, precis som halva min släkt har.
 
Vad var det senaste du åt?
Godis. Har inte ätit än idag. Sitter nedbäddad i sängen fortfarande och har bara druckit te. Eller förresten, två Citodon har jag ätit.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Samma. Men många män är lätta att umgås med också.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Efter min moster som mamma tyckte så mycket om.

Gillar du senap?
Ja, jättemycket. På skinka och allt möjligt annat.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det ordnar sig. Det kommer att bli bra.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Aldrig i livet! Varför utsätta sig för en sån sak? Det är så onödigt!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Musonen brukar säga att jag är på pricken lik Marge Simpson. Till sättet antar jag.
 
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Jag har köpt en del från Tradera. Jag tror en kappa var det senaste. Vi brukar både sälja och köpa där.

Tycker du om att krama folk?
Ja, jag tycker mycket om att krama dem jag tycker om. Jag är inte typen som ska krama alla jag träffar hela tiden, men jag har inget emot det om någon jag träffar vill kramas.
  
Äger du en digitalkamera?
Ja, den är jättebra, men ingen systemkamera tyvärr.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Alla sa att jag var lik Paul McCartneys fru Linda när jag var yngre.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nja, jag tänker för det mesta att det nog finns en bra förklaring till att personen inte ringt. Jag är inte heller perfekt.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Det är så många att jag inte minns en enda.
 
Tycker du att du är attraktiv?
Nej. Men jag har inget emot mig själv direkt.

Vad är du allergisk mot?
Nötter och gräspollen.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, inte det minsta.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Antagligen Ulf, som min yngre bror heter.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Det finns många jag vill veta allt om, men nu frågar jag gulliga Beate, har du lust att göra denna lilla utmaning?;D
Vem som helst annars som har lust får gärna ta sig an den.

Puh! Nu ska jag kliva upp ur sängen och äta frukost! :D

Kommentarer
Postat av: Nanna

Intressant läsning ! Och många svar var som mina egna ! Ha en bra dag Gun ! :)

2010-01-04 @ 11:39:56
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: ansepanse

kul att läsa

ha en fin dag

2010-01-04 @ 11:45:24
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Oj, ja det var en lång lista. Men kul att läsa. Ha en fin dag.

2010-01-04 @ 11:49:59
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Härligt! Du verkar nöjd och tillfreds med det mesta, så som det ska vara!

Ha en bra måndag, Gun!!

2010-01-04 @ 11:59:04
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: ~Kina~

Kul lista:D Den kanske jag tar med mig om det är ok. Önskar dig en bra dag, kram!

2010-01-04 @ 12:12:40
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Beate

Ha, ha, ha... jag har väl bett om det;-) Jag kanske tar mig an listan i kväll. Tur att man har semester och sysselsättningsproblem (som du kan se på bloggen).



PS. Solen skiner på dig förresten. DS

2010-01-04 @ 12:13:05
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ka

fin blogg:)

2010-01-04 @ 12:14:33
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: - Entrevista.

Snygg blogg! :)



Intresserad av en intervju? Läs mer i min blogg.

2010-01-04 @ 12:29:33
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: Britt

Jag har också starka och positiva minnen av min mellanstadielärare. Han var kul och duktig och tog oss med på skidturer och cykelutflykter. Det är mycket tack vare honom jag utbildade mig till pedagog. När vi hade 20-års träff så bjöd vi honom och alla var så glada att träffa honom igen. Han arbetade som lärare fortfarande och det visade sig att vi var många som valt läraryrket tack vare honom.

2010-01-04 @ 12:53:28
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Kadri

oj det var långt. tog ett bra tag o läsa färdigt.

jag har inte heller körkort och alla tjatar på mig att jag måste ta den.

2010-01-04 @ 13:44:23
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Ellis

Haha vad roliga och intressanta svar! :D Visst dödade det TID!?

2010-01-04 @ 13:45:42
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Em

Hahahaha! Vad långt! Och vad roligt! Hahaha, jag gillar också senap! Den skall allra helst vara STARK! (Västerviks senap med whisky ;D) Och vad gullig du är! Jag vill se dig snart! Krama om dig!! :D

2010-01-04 @ 14:06:19
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Jess

Som jag sa till Ellis, intressant och det tar lång tid att läsa också, men det var roligt att få veta lite mer om dig!

2010-01-04 @ 14:07:50
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Em

Sv: Slotts????!! Va f..! RIKTIG senap skall det vara! ;D Det finns flera gånger jag har varit stärkt frestad att ta en utmaning för det verkar roligt, men som sagt, då kan jag inte tacka nej till en annan och periodvis så hade jag kanske haft utmaningar var till varannan dag när det är som mest. Hade jag sagt "ja" så hade det kanske blivit flera också för den sakens skull.



Sen finns det ett aspekt till, vissa ger utmaningar för att få en länk i ens blogg, de flesta gör INTE så, men det finns de som sätter det i system och det gillar jag heller inte. Samma är det ju men tävlingar. Det handlar om PR i slutändan och jag tycker den bästa PR som finns är att skriva trevliga kommentarer eller långa och sura som den här.. ;D

2010-01-04 @ 14:34:52
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ellis

HAHAHAHA MARGE!!! Hennes hesa röst kanske? :D Hahaha



sv: Ja jätte trist, jag gillar inte Romeo längre! :(



Haha har startat han en blogg han sällan använder, men han sade: NU I USA lovar jag att blogga varje dag OCH DU MÅSTE KOMMENTERA ALLT!!!!



Japp jag får order redan nu.

2010-01-04 @ 14:56:18
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Pia

Det var en intressant intervju.. Vissa saker visste jag och andra blev riktiga nyheter!! :o)

2010-01-04 @ 15:26:51
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: anne

Jag kan ju inte låta bli att undra vem som författat ihop dessa frågor? :)

2010-01-04 @ 18:48:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: femman

Oh shit vilken lång!! Orkade nästan igenom hela faktiskt :)



Jag har oxå uselt tålamod för att se film.. Trodde jag var ensam om det.. Skönt på nåt vis å upptäcka att det finns flera :)

2010-01-04 @ 19:13:06
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: Janne

Kul läsning men nu måste du ju berätta om när du "somnade" i buskarna! ;D

2010-01-04 @ 21:43:44
Postat av: Gun

Janne: Jag var på en fest, sen vaknade jag i en buske. Det är allt jag minns. ;D

2010-01-04 @ 21:50:19
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Janne

HAHAHA! Kul berättelse! Lagom lång och hela storyn var verkligen berättad med inlevelse. ;D



Godnatt en gång till!

2010-01-04 @ 22:35:37
Postat av: Ingrid ♥

Hur läser jag du har ju redan gjort en utmaning med en massa frågor. .... det var dåligt av mig.

Bara en fråga till

Kan din gata heta Gustaf Kjellberg ?

Kram Ingrid

2010-01-08 @ 08:23:14
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0