Bokpyssel

När jag först såg en bokvikning tänkte jag "ja det ser ju lite kul ut, men vad sjutton ska man med en sån till..?"
Inte är det väl så himla snyggt som inredningsdetalj kanske. Vi har ju inte ens en bokhylla att ställa dem i.. (våra böcker ligger i lådor under sängen i gästrummet).
Men jag var ändå tvungen att prova. Bara för att.. Har ju en pysselperiod nu och provar på allt möjligt.
Målet inte är att smycka vårt hem med mitt pyssel, målet är att ha kul medan jag pysslar. Vägen är målet.
Och så får jag något att blogga om. ;)
 
 
Jag började med att göra ett hjärta.
 
 
Som till slut blev tre hjärtan på rad. Lätt som en plätt när man väl har fattat.
 
 
Utsmyckad med mina nagellacksfigurer.
 
 
Mitt andra försök.
 
 
 
 
Inte svår att vika den heller.
 
 
Mönstret på ugglan finns i fb-gruppen "Återbruka mera". Hjärtan finns lite överallt, bara att googla.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jösses vad läckert det blev! Du är pysslig du :-)

2014-04-29 @ 11:38:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Svorskan

Wow! Jag har sett hjärtan innan och har funderat på att göra det själv, men den ugglan ser avancerad ut! Och fin också!

Svar: Det är inte svårt eller avancerat. Man mäter och viker, hur enkelt som helst. :)
Hörni!

2014-04-29 @ 14:31:00
URL: http://svorskan.se
Postat av: Bp

Du är helt makalös! Vilka konstverk du skapat! Har sett vikta böcker på Furniture Fair, men de var inte hälften så läckra som dina. Köp små hyllor och ställ upp konstverken!

2014-04-29 @ 17:20:08
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Moi

Jag blir nästan mållös! Så himla duktig du är på så många saker. Hundmat, godis, hjärtan, skor osv osv.
Och så glad jag är att du visar oss dina färdigheter!

Svar: Men tack! Duktig och duktig... jag tycker det är kul med sånt pyssel. :)
Hörni!

2014-04-29 @ 18:28:49
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Robert

Var ju jättesnyggt! Du har ju talang för sånt. :D

Haha, kollade just på den fina skon du gjorde åt mig(eller om jag vann den?). Har brevet kvar i bokhyllan här. :P

Svar: Tack tack, det är faktiskt inte svårt. :)
Haha ja just det ja, du vann väl en i min tävling där jag fick över 400 kommentarer haha. :D
Hörni!

2014-04-29 @ 19:09:56
Postat av: Freedomtravel

Oj, aldrig sett nåt liknande förut! Ugglan var fin :)

2014-04-29 @ 19:29:05
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Decdia

Men shit vad du kan!!
Jag såg en bok med det enkla hjärtat i sig häromdagen, men du har det till en hel annan nivå.

Svar: Det är verkligen inte svårt när man följer ett färdigt mönster. Bara att mäta och vika. :)
Hörni!

2014-04-29 @ 19:31:06
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Freja

Avancerat och spännande, men som boknörd vrider det om i hjärtat när jag ser böcker användas på det sättet...

Svar: Bättre än att slänga gamla böcker som ingen vill ha tycker jag. Och de blir inte förstörda, det är bara att plocka bort omslaget och vika upp igen om man ångrar sig. :)
Hörni!

2014-04-29 @ 22:01:28
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Decdia

Tsss, du gör din insats i det hela liten. Detta är din konst, var stolt!
God morgon!

Svar: Tack, det var snällt sagt. :)
Hörni!

2014-04-30 @ 08:40:58
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Åse

Men åh vad läckert, så super duktig du är. Jag måste prova men det får nog bli något enklare. Kram och trevlig Valborg önskar jag dig .

2014-04-30 @ 08:46:33
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Vilken otroligt härlig blogg!
Ska ge mig på att vika ugglan men beskrivningen finns inte kvar på återbruka meras sida.. :/ du har inte kvar den eller vet vart den kan finnas annars?

Svar: Tack! Men vad tråkigt! Förut fanns den under filer, men jag ser den inte heller nu. Hon som gjort beskrivningen heter Katarina Sennebring, kanske du kan be henne om beskrivningen. Här är hennes inlägg med ugglan: https://www.facebook.com/groups/215658688640/permalink/10152398105298641/

Såg att de startat en grupp nu också, Bokvikarna, där finns säkert massor med mönster. :)
Hörni!

2014-05-01 @ 10:17:45
Postat av: Karin

Jag hittar inte mönstret till ugglan, kan du länka dit?

Svar: Jag hittar den inte heller nu, den är visst borttagen. Du kan alltid fråga Katarina Sennebring som gjort beskrivningen om hon har lust att PM:a den till dig. Här är hennes inlägg med ugglan:
https://www.facebook.com/groups/215658688640/permalink/10152398105298641/

Såg att de startat en grupp nu också, Bokvikarna, där finns säkert massor med mönster. :)
Hörni!

2014-05-01 @ 14:32:50
Postat av: lollo

om du har mönstret till ugglan så kanske du kan skicka det för hittar det inte någonstans på FB återbruka mera tack

Svar: Jag använde det som fanns på Återbruka mera och sparade det tyvärr inte på datorn. Men gå gärna med i gruppen Bokvikarna, där finns massor med mönster i filerna plus att du kan få tips om var man hittar andra mönster. Flera där har gjort ugglan, men jag tror man måste fråga på en fransk hemsida efter mönstret, om jag förstått rätt.
Hörni!

2014-06-11 @ 13:41:29
Postat av: Lollo

Okej tack jag fråga på bokvikarna för 14 dagar sedan men det händer inget från deras håll så får väl kolla någonannstans

Svar: Det finns en fransk sida (skrivs mycket på engelska där) där man kan få och köpa mönster om man frågar. Jag hittade ugglan där nu när jag kollade. Mönstren får inte delas eller säljas vidare så det måste man tänka på. Kan ha varit därför det försvann från Återbruka mera.http://www.faitmain-faitcoeur.fr/your-folded-books/owl-folded-book/#more-7805
Hörni!

2014-06-13 @ 06:19:15
Postat av: Ingmarie

En jätte fin uggla .Kan man få mönster?

Svar: Tack.:) Jag hittade mönstret på facebooksidan Återbruka mera. Efter några dagar togs det bort. Det hade med upphovsrätten att göra om jag minns rätt, att man inte får sprida eller plagiera andras mönster.Du får googla efter ett mönster istället. :)
Hörni!

2015-02-04 @ 21:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0