Oväntat besök

 
Flisan fick komma hit igår och sova över igen för hennes stackars matte och husse ligger i någon hemsk sjuka med feber och elände så de orkar inte ens gå ut på kisspromenader.
 
Halva Lilla Mu-familjen är också sjuka. Jag hörde något om 40 graders feber så det verkar inte vara någon liten lätt förkylning där heller. De umgicks allihop i helgen och har väl smittat ner varandra.
 
Stackars familjen som nyss haft den värsta kräksjukan i mannaminne.. Allihop utom MiniMu däckade samtidigt.
 
Ord som "det värsta dygnet i mitt liv" och "jag föder hellre barn" yttrades dagen efter när jag fick höra hur de hade haft det. ;) Klart det finns värre saker att drabbas av, men det är inte kul när det blir så.. inte lätt att ta hand om sina små barn samtidigt som man själv spyr oavbrutet. Och inte har någon som kan hjälpa.
 
"När flyttar ni hit?" undrade Musonen2 då. Ja tänk vad jag önskar att vi bodde närmare varandra. Då hade jag kommit som ett skott för att hjälpa till på en gång. Och troligen blivit smittad av magsjuka och 40 graders feber. Men det är ju smällar man får ta..
 
(Bilder från helgen tagna av Mudottern)

Kommentarer
Postat av: Decdia

Vilka oturs familjer! Februari brukar ju kallas för Vabruari på grund av allt som går då.
Jobbigt att bo så långt ifrån varandra, speciellt när det är små med i bilden.

Svar: Det är ju så det är att ha småbarn, men det skulle ju underlätta att ha någon nära som kan hjälpa till när det blir så.
Hörni!

2014-03-12 @ 11:24:16
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: BP

Så himla tråkigt! Inte lätt att vara förälder om man än sjuk och egentligen behöver vård själv åsså ska man vårda barnen.
Men du skulle nog egentligen inte vilja ha 40 graders feber eller hur;-)
Men nu har ju Ela fått en lekkompis igen! Inget ont som inte har nå't gott med sig.

2014-03-12 @ 12:12:18
Postat av: moi

Nog önskade man många gånger att det fanns nån när tillhands. Då "på den tiden". Gudskelov drabbades vi aldrig i den omfattningen som lilla Mu familjen gjort.
Det är inte aktuellt att deras familj flyttar närmare dig??? ;)

Svar: Jo, om jag får bestämma är det alltid aktuellt. ;)
Hörni!

2014-03-12 @ 14:05:04
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Robert

Usch, tydligen har min brorsa och hans familj drabbats av nåt liknande nu. :P

Svar: Usch då, krya på dem också!
Hörni!

2014-03-12 @ 18:06:27
Postat av: Ama de casa

Men fy vad jobbigt! Gläää!

(Ibland är det dock bra att bo en bit bort... ;-) )

Hoppas att alla kryar på sig snabbt och att inga fler drabbas.

2014-03-12 @ 18:22:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Linda

söta bilder

2014-03-12 @ 19:52:22
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0