Bananer till påsk

Vi har nu en välfylld kyl utan att ha satt vår fot i matbutiken.
 
 
För vi har börjat med något av det bästa vi någonsin börjat med, att beställa hem mat från nätbutik.
 
 
Nästa gång ska vi (läs jag) dock ha lite bättre koll på hur många hönökakor vi (läs Mumannen) beställer hem.
 
 
För att inte tala om de här. Alltså.. jag gillar bananer jättemycket.. men 35 stycken var att ta i.
 
Ett tips är att fylla i hela beställningen vid ett och samma tillfälle.
Så man liksom inte råkar glömma att man redan beställt bananer och hönökaka.
 
Nåja... det är bara att skratta åt det lilla missödet, ta en banan och se glad ut.
Och börja googla på recept med bananer i.

Kommentarer
Postat av: Janne

Fungerar säkert bra i ordentligt tättbebyggda områden, men vi som bor på landsorten får nog samma bemötande som från de som säger sig ha utkörning av pizza, -"Så långt kör vi inte".
Men annars är det en bra idé och det fanns ju redan på femtiotalet en kedja som hette Ringköp, dit ringde man in sin beställning, men fick hämta själv.

Svar: Ja det kanske är så, vad synd. Det är perfekt för oss nu, vi har ingen matbutik riktigt nära, jag har inget körkort och Mumannen jobbar mycket.
Hörni!

2014-04-16 @ 21:43:00
Postat av: Decdia

Du får göra en sån där varm smörgåstårta med hjälp av hönökakorna!
Vad du ska hitta på med bananerna är desto svårare... Jag kommer bara på banansockerkaka och det kan kanske vara lite trist i längden.

Svar: Ja just det, det kan jag göra! Tack för tipset.
Kanske skulle ge påskkärringarna bananer istället för godis imorgon? ;)
Hörni!

2014-04-16 @ 22:00:24
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Det vore nåt för mej, matbeställning över nätet! Jag gillar inte att handla.
Fast bananerna och hönökakan skulle jag nog inte beställa. Inte så mycket av dem iaf... ;) ;)

Kram

Svar: Jag gillar inte heller att handla, det här är perfekt!
Hörni!

2014-04-16 @ 22:30:36
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Decdia

Ja, gör det! Påskhäxor kör ju inte med bus eller godis så du riskerar inte att få krossade ägg på dörren. :)

Svar: Haha det ska bli kul. ;)
Hörni!

2014-04-16 @ 22:48:04
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jag fick ett äpple av en tant när jag sålde påskkort...
(som liten då alltså, det är inte så många som öppnar när jag går nuförtiden)

Svar: Men fy vad taskigt att de inte öppnar.. ;)
Hörni!

2014-04-16 @ 22:54:54
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: BP

Hahaha! ASG:-) Du glömde att även beställningen på mjölk, ägg och grädde(?) borde justeras.
Hoppas ni får besök över Påsk, så att gästerna kan förbarma sig över alla detta.
Å medan du ändå håller på så kolla om ni inte behöver lite Heinz i stället;-)

PS. Om Elsa gillar bananer så blir ni ju av med dem, men jag tvivlar...;-) DS.

Svar: Hahaha, vi är storkonsumenter av mjölk (Mumannen) och ägg ska man väl äta när det är påsk? Vi får besök över helgen kanske jag ska tillägga. ;)
Elsa älskar bananer. ;)
Hörni!

2014-04-16 @ 23:01:25
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Freja

Åhh, det gjorde vi förr, när barnen var små! Det var så otroligt praktiskt och tidsbesparande! Men den butiken fick inte tillräckligt många kunder som utnyttjade tjänsten, så de la ner servicen. Och det enda som finns att beställa nu är olika former av matkassar, inte alls lika bra enligt mig.

Svar: De vi beställer från har färdiga matkassar också, men det har vi inte provat (än). Kanske vi gör det senare, det finns tex en ekologisk kasse som jag ska kolla närmare på.
Hörni!

2014-04-16 @ 23:02:57
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Det absolut mest välordnade och välfyllda kylskåp jag någonsin sett! Hur många i familjen?
Bananbröd med valnötter bakat i limpaform är jättegott och kan frysas. Men jag antar frysen är lika full som kylskåpet, ;)
Vad tråkigt att inte kunna gå och handla. Avskyr shopping men att köpa mat är kul. Tycker jag iaf!

Svar: Tre vuxna och en hund i familjen, men vi får besök av barnbarn och barn med respektive över påsken. :)
Det stämmer, även frysen är full. :)
Hörni!

2014-04-16 @ 23:17:53
Postat av: Celine Naminah

Ja brödet går ju att frysa in iallafall... Men med alla de där bananerna börjar ni nog snart känna er som apor... ;-) Men kycklinggryta med banan är gott om man slänger i bananen på slutet. Likaså på pizza... Eller varför inte mosad i en sockerkaka. .. Ljuvligt gott och gpr ju att frysa också... Mosad banan och lite curry är dessutom gott på macka... Fruktsallad med banan till kvällsfika i morgon?

Var beställer ni hem maten någonstans?

Svar: Ja precis, men det blev väldigt fullt i frysen. :)
Banan på pizza gillar jag, det var en bra idé! Och banankaka förstås, det är jättegott. :D

Vi beställer från mathem. Har provat ICA Max också och det var också bra men dyrare frakt. Mathem är fraktfritt om man beställer för över 1500 och dessutom billigare frakt än Maxi som alltid kostar 129 kr.
Hörni!

2014-04-17 @ 02:11:17
URL: http://aspieblogg.se
Postat av: Svorskan

Hahaha! Men hönökaka med banan är väl gott? //Inte SÅ vanligt att se messmör i svenska kylskåp efter vad jag vet, så nu blev jag nyfiken vem och vad! :D


Svar: Jag äter ju sällan bröd och med banan på låter inget vidare. Det är Mumannens hönökaka. :D
Alla här (utom möjligtvis Mudottern) gillar messmör. Jag är uppvuxen med det, men har inte kunnat äta det på många år. Har provat ibland men blir jättedålig i magen varje gång.
Hörni!

2014-04-17 @ 06:46:16
URL: http://svorskan.se
Postat av: moi

Trots alla bananer och hönökakor är det första och enda jag ser är Bullens korv!!!!
Wow.

Hade jag varit en person till (eller ätit dubbelt så mycket) hade jag nog också börjat med matkassar.
Inte omöjligt att jag gör det ändå - senare!

Svar: Det är Lilla Mus favoritlunch, bullens korv med bröd. ;D
Matkassar har vi inte provat än, bara handlat från nätshoppen. Men vi kommer nog testa en färdig matkasse också snart.
Hörni!

2014-04-17 @ 08:13:38
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Angela

haha :-)
Jag har också kört på mathem ett tag nu (men ska faktiskt testa nåt annat nu tänkte jag) och de är ju så smidigt! men jag håller med. denna gång fick vi hem 4 st prästostar :-o ööh alltså aah vi gillar ost men då vi bara äter frukost hemma på helgerna så har vi endel ost att förbruka haha
Kram

Svar: Haha, vi fick två ostar denna gång, alltså en för mycket. :D
Hörni!

2014-04-17 @ 08:29:04
URL: http://www.angelanoa.com
Postat av: Ama de casa

Hoppsan så det kan bli! :-)

Klicka hem lite choklad och gör grillade bananer med choklad i - supergott ju :-)

Gomorron!

2014-04-17 @ 08:55:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Hillevi

Eftersom inte Elsa är en babianrumpa (som min schnauzer Embla alltid blev när jag klippt henne för mycket där bak…) så tycker jag att du ska torka bananskivor till chips och sedan raffinerat ge dem yoghurtglasyr… mums!

Ni överlever påsken matmässigt, ser jag! Ha en fin sådan!

Svar: Jag har provat torka bananer en gång och det var ingen höjdare. :D
Ja överlevt har vi verkligen gjort. Hoppas du också haft en fin påsk.
Hörni!

2014-04-17 @ 13:50:52
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Moi

Aha, det finns olika sorters matpaket! Det hade jag inte en aning om. Har bara sett de där som erbjuder 5 middagar till 4 personer per vecka.
Jag gillar Lilla Mus smak, det kommer att bli en stor gourmet av henne :)

2014-04-17 @ 17:34:20
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha, beställer också på nätet, eller har i alla fall gjort i ett par veckor. Kanonbra!! Sitter i lugn och ro och läser och planerar. Jag beställde 20 kg lök en av gångerna. Men då ringde butiken och undrade om det var rätt. Det tackade jag för, som ville ha 2 kg.
Du får baka banankaka. Kanongott!
/P

2014-04-18 @ 15:54:49
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Britt

Jag älskar den servicen. Beställde då jag var sjuk i frusen skuldra 2009-2010. Sedan dess har jag inte behövt då jag har bil. Men är jag rejält sjuk igen kommer jag inte tveka.

Du får baka banankaka, göra smoothien...

Önskar er fortsatt glad påsk!

2014-04-18 @ 20:41:45
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.se/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Hahaha då slipper du vara hungrig
bananer nej kanske inte för Elsa så du får nog ha dem för dig själv :)
Hönekaka kanske är bättre lämpad att få dela med sig av
Vill önska dig en jättefin påsk
En massa kramar

2014-04-19 @ 11:24:40
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Har ni lyckats klämma i er alla bananer och hönökakor än?
:-)

Gomorron!

2014-04-20 @ 09:21:17
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Robert

Ja, det var en välfylld kyl där. :D

2014-04-20 @ 09:26:49
Postat av: TantGlad

Hahaha.....eee bananerna fina idag hihihi.
Här fanns det mycket gott.
Ha en fortsatt fin påsk nu!
Kram

2014-04-20 @ 09:40:48
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Pia

Där var det proppfullt!!! Kanske man skulle kolla om någon sådan möjlighet finns här i Umeå(borde göra det!).. Kanske en sådan där kasse för att variera maten härhemma
Kram och Glad Påsk!
PS. Bloggar i princip aldrig numera, finns på FB eller mejlen. DS

Svar: Har märkt det, jag saknar dig på bloggen, men förstår dig också. :) Kram
Hörni!

2014-04-20 @ 12:51:53
Postat av: Susan

Jissis!! :-D
Du kan ju leva på Bananasplit i veckorna sju ju!
Banankaka, grillad banan, fil med banan, banantårta, flygande jakob...
Hönökaka med banan!!
Men man måste få vara lite amatör i början av osynlighetsshoppandet!!

Kraaam

2014-04-20 @ 20:59:37
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: AE

Hmmm...det där har jag råkat ut för - "att man inte har riktig koll på antalet". På jobbet beställde jag TRE PAKET salt, tre små ynka paket...tre x ett kilo. Det KOM verkligen tre paket, MEN varje paket innehöll TOLV förpackningar = 12 kg salt x 3 paket blir 36 KILO SALT. Så nu har vi salt i all oändlighet. Liiiiite svårt att hitta på nåt med så mycket salt. Saltdeg?? Jovisst, men jag jobbar med och för vuxna människor...
Ha det gott i vårsolen!
Älskar alla dina inlägg!!...och Elsa, den hunden alltså. Och vilket härligt liv du har tillsammans med henne!
Kram

Svar: Tack! Ja vi har det bra jag och Elsa. Kram: )
Hörni!

2014-04-22 @ 09:00:53
URL: http://minaegnaordae.blogspot.com
Postat av: knodden.blogg.se

Tycker det verkar skit bra! Men dom leverar inte ut till oss här iallafall. Så än får man åka iväg till affären haha =)

Haha så kan det bli! Vet när jag jobbade för första gången o skulle beställa varor till köket... Det blev en hel del gräddfil en omgång haha!

Svar: Haha, känner igen det där från ett av mina tidigare jobb. Det är lätt gjort. :)
Hörni!

2014-04-23 @ 15:19:26
URL: http://knodden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0