Balkongen före


Bästa helgerna är när jag inte har något alls inplanerat och det är en sån helg som börjar nu. Det enda jag vet att jag vill göra är att få iordning balkongen. Ni ser ju hur den ser ut nu. Inte rolig alls. Efterbild kommer förhoppningsvis i helgen då.

Det är skitväder, men sedan vi flyttade till lägenhet gör det mig inte lika mycket. Hellre fint väder när jag jobbar i så fall, eftersom jag ofta jobbar utomhus flera timmar om dagen. Jag känner mig mest bara smått ångestfylld när det är fint väder på helgerna och jag inte har en altan att vara på.

Det är det enda jag saknar sedan vi flyttade till lägenhet. Altanen. Jag letar ständigt efter en lägenhet på bottenplan med en lagom stor altan, och det finns ju ibland sådana lägenheter också, men orken att dra igång en köp-sälj-flyttkarusell igen har ännu inte infunnit sig.

Och så är ju sommaren ganska kort. Plötsligt är det höst och jag har överlevt ännu en sommar i lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Ama

Eller så kan man bo högst upp med terrass :-) jag saknar inte huset ett dugg.

2012-05-31 @ 15:37:20
Postat av: ama

Fy vad pilligt att kommentera på telefonen. Särskilt verifieringarna. Ändå kom jag först weehoo!

2012-05-31 @ 15:40:41
Postat av: Diana

Den som söker ska finna! Jag älskar att bo på bottenplan. Fast hade jag varit själv hade jag nog inte vågat, haha!

Du måste ju köpa in den där gurkplantan snart, hur ska du annars överleva hösten? ;)

2012-05-31 @ 16:33:43
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Sus

Min räddning som lägenhetsboende efter ett husboende med altan är just att jag bor på botten och kan gå direkt ut på vår trevliga gård från en dörr i balkongen. Oj Oj! Vilken lång mening det blev ;)

Kul att du tittade in till mej! Välkommen!

Jag har bara halvstädat min balkong än...massor med dynga under trätrallarna...en annan dag så... :)



Susan

2012-05-31 @ 17:24:11
URL: http://blomtoken.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Vilken bra idé! Synd att vi inte är jätteförtjusta i tårta. Men måste man så måste man ju... ;)

2012-05-31 @ 17:37:25
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag saknar inte trädgård faktisk. Konstigt nog. Men jag har balkong på solsidan. Den är liten, men helt okej. Skönt att slippa måsten med trädgård, samtidigt som jag egentligen älskar att hålla på i trädgården. Hmm.. Detta bli ju helfel, nu får du mig att sakna större uteplats! :D

2012-05-31 @ 19:48:00
URL: http://svorskan.se
Postat av: Beate

Japp, det regnar, men det gör mig ingenting heller (just nu iaf). Dessutom fick vår bil en kostnadsfritt biltvätt och den där gula geggan är puts väck.

Nu gillar hag helger utan planer, men jag vill ha sol. Att ligga på solstolen på balkongen är en höjdare (nästan altan känsla) å då jag är fruktansvärt lat brukar jag prioritera horisontalläge förre måsten.

2012-05-31 @ 20:55:11
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/
Postat av: Freja

Håller med Ama, en terass vore nått! Själv skulle jag mycket hellre bo i lägenhet än i hus, men får kompromissa för familjefriden.. När ungarna vuxit upp kommer min tid, då blir det lägenhet i city, jipeee!

2012-05-31 @ 21:51:38
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anonym

Jag saknar inte huset alls, men jag saknar altanen.. Vår balkong är så liten att där bara ryms två personer.. Så det är trist att inte kunna sitta ute och äta alla fyra! :( Men annars så älskar jag livet i lägenheten!

Kram!!!

Åh.. jag måste fixa en sådan där spiralbindare.. Fiffig pryl ju!

2012-06-02 @ 18:31:11
Postat av: Pia

Åsså var det jag som skrev nyss.. :)

2012-06-02 @ 18:31:48
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0