Matpanik

Jag har två funderingar idag. För det första, när kommer Mumannen hem från fisket? För det andra, vem ska laga mat om inte Mumannen kommer hem i tid?

Själv har jag nästan slutat laga middag. Jag gör det när jag måste (fast ibland skiter jag i det då också), men mer är det inte. Blir stressad bara jag tänker på att försöka få till ett mål mat. Klart det är ett i-landsproblem (så var det sagt), men det hjälps inte, jag känner mig sliten efter alla år som middagsplanerare och matlagerska i familjen.

Om jag hade råd skulle jag äta ute varje dag. Eller anställa någon som fixade mat åt oss. Alternativt kan ju Mumannen hålla sig hemma runt middagstid varje dag. ;)

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Klart han ska komma hem lagom så att han hinner laga middag till dig;)

2012-06-02 @ 14:28:17
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Tur du har pli på honom. :D Jag känner inte heller inspiration att göra middagar längre och antagligen av samma orsak som du nämner. Dagens middag blev entrecote, stekt tomat, smörstekt sparris (med vitlök och salt) och en klick creme fraishe. Jättegott, snatt och superenkelt att göra. Men det är också max av vad jag gör. Tur jag äter efter LCHF, det gör matlagningen väldigt enkel.

2012-06-02 @ 15:10:05
URL: http://svorskan.se
Postat av: Mudotter

Min enda fundering är: HUR kan han fiska när det är 5 grader, regn och storm ute?

2012-06-02 @ 15:41:08
Postat av: Gun

Mudotter: Det var någon tävling. Värt att frysa för, tydligen.

2012-06-02 @ 16:04:14
Postat av: Beate

Nu har vi ju ett sådant skitväder att jag tror Mumannen kommer hem ganska tidigt. Om han mot förmodan fått napp så får han nog tillaga fångsten själv;-)

Ja du, matlagning, speciellt under veckorna står mig också rakt upp i halsen måste jag säga å det trots att vi delar på sysslorna. Fantasin och orken tryter liksom. Tyvärr blir det mer och mer sushi eller thai från "gatan" på kvällarna. Eller en raid på Hötorgshallen som bara kräver uppvärmning. Ja pizza blir det också.

Skäms nästan att säga det, men orken och lusten saknas ganska ofta på senare tid...

2012-06-02 @ 16:52:24
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/
Postat av: Diana

Du får ha ett allvarligt snack med honom, såhär kan han ju inte bete sig! ;)



Sv: Där var en massa nakna marmorstatyer, men de hade inget att skryta över direkt... ;)

2012-06-02 @ 17:00:13
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag hade också helst ätit ute varje dag men som tur väl är så laggar "gubben" maten.



Sv: Vit herdehund är inte samma som vit schäfer. Det är olika rasstandard på dem.

Den vita herdehunden är mer som den gamla raka muskulösa schäfern.

Det är en underbar hund och det tog mig lång tid innan jag bestämde vilken ras jag ville ha.

Utseende och storlek är förstås en sak man går på men viktigast är deras sätt att vara.

Jag har väldigt mycket värk men behöver röra på mig men ibland bara vila. Den här rasen är väldigt lat inomhus och vilar mycket men när den väl är aktiv så är den. Av eller på med andra ord. Sen är den som vallhundar i övrigt som tex Collie som jag haft innan. Älskar andra människor men det räcker att hälsa och sen är det bra. Barn ska den också vara känd för att kunna umgås med och så det här att den älskar att spåra och leta saker och även vara perfekt för funktionshindrade.

Den har många goda egenskaper men är samtidigt väldigt lättlärd så man får tänka på att den lär sig ofog lika lätt. :)))

Det finns ungefär 500 registrerade i Sverige och det gjorde också att jag valde den. Den har inte blivit sönderavlad än som många raser blivit.

Vit schäfer blir inte riktigt vit som den här heller.

Min är långhårig men det finns även korthårig och då ser de faktiskt helt annorlunda ut. Mer som en schäfer då.



Hoppas du hittar en hund som passar er familj och det är bra skrivet när du säger att du behöver vara ledig ett par månader.

Många tror det räcker med semester men det tar mycket längre tid än så att få den till att vara själv lite när man jobbar.

Shivas får vara hemma nu 1½ timme och det tycker jag är tillräckligt långtid nu när han är så liten.

Sen tycker jag inte hundar ska vara själva överhuvudtaget för länge så som många får vara.

Nästan 9 timmar för en del. Då kan man ju undra vad man ska ha hund till.



Jag gör en hemsida åt en familj som föder upp amerikanska Cocker Spaniel. Hon har fått valpar nu.

Min svärfar och har också den rasen.

Men det finns ju olika spaniels.



Kram

2012-06-02 @ 17:23:22
URL: http://jagmenjag.se
Postat av: Janne

Blir/blev det nyfångad fisk till middag idag?

2012-06-02 @ 17:50:20
Postat av: Ama de casa

Hämtmat är ju ganska lättlagad... Hoppas han kom hem i tid med chorizon!

2012-06-02 @ 18:00:09
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Gun

Janne: Nej, ingen fisk, men han vann några flugor på tipspromenaden i alla fall, haha. ;D

2012-06-02 @ 18:24:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Malin

Mmm, det här med att planera mat tar en massa tid. När jag känner att jag vill vara ambitiös planerar jag matlistor/matlådor för 2v framåt, handlar hem och förbereder (om jag orkar) så mycket som möjligt och fryser in. Tycker det är guld värt att slippa stå och laga mat efter arbetsdag.

2012-06-03 @ 11:08:14
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: Thakock

Jag e nog för ung än för jag tycker det e kul. :P Visst någon dag vill jag ha ledigt men inte så ofta.

Ni får kanske anställa någon som kommer och lagar mat! =D

2012-06-03 @ 12:16:25
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0