Bikt

Sitter på balkongen och försöker njuta, men har egentligen bara dåligt samvete för allt annat jag borde göra istället. Grejen är att när jag gör allt det där andra får jag dåligt samvete för att jag inte utnyttjar det vackra vädret och går ut i solen en stund.

Har huvudvärk. Jag vet att socker botar den på ett par sekunder. Det tar jag som ett tecken på att jag borde sluta äta socker, så jag försöker låta bli. Kan ni tvinga mig att sluta äta socker tack. Jag klarar det inte ensam..:(

Jag sköter mig inte. Äter fel. Äter för lite. Sover för lite. Tränar för lite. Känner mig stressad i onödan. Vet att jag får skylla mig själv, men vad gör man när man inte orkar ta tag i saken..? 

Att blogga i solskenet gör inte heller huvudvärken bättre, så bäst jag slutar nu. Blogga alltså. Och så räknar jag kallt med att ni löser mina problem åt mig under tiden jag sitter där ute på balkongen.. ;)


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Först! ;D

2011-05-07 @ 16:43:26
URL: http://svorskan.se
Postat av: Svorskan

Hehe.. Jag HANN! :D



Det där med huvudvärk och socker. Ja, du vet vad jag har lust att hålla en utläggning om nu? Jag skall låta bli. Men något jag har lust till är att göra en detaljerad en-veckas-meny för de som har lust att köra igång med LCHF. En shoppinglista där de kan handla allt på dag nummer ett och sen lättlagade måltider för hela veckan. Maten skall gå att serverad för de som inte äter LCHF också, man kan bara komplettera med bröd, pasta och potatis. Vissa maträtter görs för två dagar, men dag två ändrar man lite på resterna från dagen innan så att det känns som en ny rätt ändå. Eventuellt att man kan ha med sig som lunchlåda också. (Lunch har jag slutat med, jag hör flera som äter efter LCHF som efterhand äter enbart två ggr per dag, det gör jag också numera).



Det blev visst en utläggning ändå. Men det finns ingen pik till dig alls! Så att du vet liksom! :D

2011-05-07 @ 16:48:56
URL: http://svorskan.se
Postat av: Svorskan

Just det! Du skrev om lite annat än socker också. Känns som att jag repeterar mig nu, men när jag har klara mål (som jag bloggade om i går) och jobbar aktivt mot målen, så märker jag att jag inte alls har lika dåligt samvete och jag har mycket lättare för att tillåta mig att bara slappa. När jag känner mig nöjd med mig själv, så är jag tydligen snällare med mig själv också. När jag inte har klara mål är jag mer som du beskriver, jag har dåligt samvete hur jag än gör.



Hoppas du har dåligt samvete för att du inte städer, för det borde betyda att du sitter och njuter på balkongen. Alternativt att Mumannen har slängt dig ner i sänghalmen. ;D

2011-05-07 @ 16:52:20
URL: http://svorskan.se
Postat av: Husfrun

Ja! Jag håller med Svorskis, prova LCHF! Och ja Svorskan - gör en shoppinglista och en veckomeny för mig som precis är i startgropen. Jag behöver tips och idéer. I övrigt går det bra. Det är jättegott med LCHF. Jag längtar inte alls efter bröd, pasta o dyligt och sötsuget är mycket mindre.

Kram.

2011-05-07 @ 16:53:55
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Svorskan

Sv: Hahahaha! Jag är tydligen inte svår att förutspå.

2011-05-07 @ 16:53:59
URL: http://svorskan.se
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Jag tycker det är bra att du sitter ute och njuter av vädret. Diska, städa, tvätta och allt det där finns ju kvar ;) Men det är ju också, som du säger, jobbigt ibland när man vill vara inne men så får man dåligt samvete om man inte är ute och njuter av solen. Det bästa är nog att försöka göra vad man känner för oavsett vädret.. Hoppas huvudvärken blir bättre snart!



Kram

2011-05-07 @ 17:09:14
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Ellis

Åh Gun!! Vill bara krama om dig, varför så vilse i tankarna? Vad är det som egentligen tynger dig?



Jag finns här för en kram så du vet! :D (ja jag har lärt mig att kramas!)



sv: Ah mamma tyckte den var lite för stor för armbandet och jag är livrädd för att den skall gå sönder eller något så jag lägger undan den så fort jag får chansen så den inte går sönder. Är de tåliga?



Hur mycket skulle du sälja den lilla för? :D



Och tusen tack igen, och förlåt för de som hände!

2011-05-07 @ 17:11:03
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Men din stackare... Det där med att sluta blogga handlade väl bara om just då, ute på balkongen, va? Annars blir jag ledsen på riktigt!

Kram på dig!

2011-05-07 @ 17:46:48
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Förresten - har du köpt nån tant-begonia än?

:-D

2011-05-07 @ 17:47:30
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Svorskan

Sv: Jag har börjat jobba på den där vecko-menyn, men det kräver lite arbete. Kan du vänta några minuter? ;D Några dagar tar det nog (eller ett dygn, jag brukar bli lite manisk när jag gör något).

2011-05-07 @ 17:57:39
URL: http://svorskan.se
Postat av: Beate

Nu har jag gjort precis vad du har gjort - hela dagen dessutom - eller ja sedan jag gick upp klockan 11:55. Å tror du att jag får dåligt samvete för det. Inte ett dugg, inte ett endaste dugg.

Nu har jag ju sett dig och vet hur smal du är (avis är jag också) så varför ska du ha dåligt samvete för att äta socker över huvudtaget, speciellt då du blir av med huvudvärken på köpet.

Tycker att du är en av få människor som verkligen kan äta mängder av allt utan att gå upp ett gramm i vikt. Fortsätt med det och skippa det dåliga samvetet.

Nu har jag löst dina problem - enkelt som en plätt. Å imorgon - njut av solen på balkongen med en skål godis. Men du har rätt, det går inte att blogga på balkongen så man inte ser nå't. Men so what;)

2011-05-07 @ 17:57:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jo, det var det där huset vi bodde i innan vi flyttade hit. Vi kallade det Chateau + vårt efternamn :-)



Kycka till med menyn som Svorskan håller på att fixa åt dig!

;-)

2011-05-07 @ 18:19:16
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Nattyxne

Jag känner EXAKT igen mig om det där med solen. Hur man än gör så blir det fel för gnällkärringen som sitter på ens axel jämt. Usch.



Och socker, ja det vet du nog vad jag tycker om. ;-) Men en tröst kan ju vara att har man väl lyckats ta sig ur träsket och låtit bli några gånger så slutar det vara lockande sen. Det är inget att sakna, utan bara så himla skönt att slippa det molande suget. Sen är det nog det värsta man kan göra att tänka "aaaaaldrig mer! snyft snyft", utan istället bara tänka nån vecka, dag, timme, minut framåt. "Just nu äter jag inte socker och jag klarar det. Vad som händer längre fram vet jag inte, men just nu går det bra." Om det så bara är en halv minut man lyckats avstå så får liksom igång en positiv tankespiral på det sättet. Och sen, ja då får man ju inte ens huvudvärk till att börja med. ;-) Ursäkta lång predikning! Men är ju som sagt lite nördig med sånt här.

2011-05-07 @ 20:38:46
URL: http://kasdunochbaldrian.blogspot.com/
Postat av: Renee

Jag är som du. Känner lite ångest om jag inte utnyttjar solen och känner mig pressad när jag sitter och njuter i solen och har massor att göra inomhus.

2011-05-08 @ 10:17:15
URL: http://reneemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0